Vyskúšajte nesledovné kroky:

1. Zrušenie všetkých blokovaní
- zavolajte na skrátené číslo #330*0000# (zrušenie všetkých blokovaní), ##002# (zrušenie všetkých presmerovaní), počkajte na potvrdzujúcu správu

2. Skontrolujte stav Vášho kreditu
- zaslním SMS v tvare SPOTREBA na číslo 950
- zavolaním na skrátené číslo *55# 
- online v Mojej zóne

3. Reštartujte zariadenie / krížový test (vyskúšajte SIM v inom zariadení)

Ak nepomôžu tieto kroky, napíšte nám cez online chat v čase od 08:00  do 18:00  alebo cez kontaktný formulár.

4ka nepodporuje staršiu technológiu MMS správ. Aj naďalej je možné v sieti 4ky MMS správy prijať na vašom mobilnom zariadení, v takom prípade vám príde SMS správa o doručenej MMS správe a odkaz na danú MMS správu s príslušným kódom. Aby bolo možné si danú MMS správu pozrieť je potrebné mať zapnuté mobilné dáta. Ak chcete odoslať MMS správu, rovnakú funkcionalitu vám poskytnú mobilné dáta, cez ktoré prenesiete ľubovoľné multimediálne súbory.

Vyskúšajte nesledovné kroky:

1. Skontrolujte stav Vášho kreditu
- zaslním SMS v tvare SPOTREBA na číslo 950 (ak nemáte dostatočný kredit nebudete môcť odosielať SMS správy)
- zavolaním na skrátené číslo *55#
- online v Mojej zóne

2. Skontrolujte vo Vašom zariadení číslo strediska SMS 
Na vašej SIM karte je prednastavené číslo SMS centra, prostredníctvom ktorého budete môcť posielať správy:

+421950900050 (ak sa nachádzate na Slovensku)
+336110000332000 (ak sa nachádzate v zahraničí)

V prípade manuálneho nastavenia postupujte podľa návodu uvedenom na tejto stránke https://www.4ka.sk/nastavenia-zariadeni

* Zmenu čísla strediska správ nie je potrebné upravovať manuálne, prebieha to automaticky pri prechode zo/do Slovenska. Ak nie je toto číslo správne nastavené, pravdepodobne nebude možné odosielať SMS správy.

3. Reštartujte zariadenie / krížový test (vyskúšajte SIM v inom zariadení)

Ak nepomôžu tieto kroky, napíšte nám cez online chat v čase od 08:00  do 18:00  alebo cez kontaktný formulár.

Vaše telefónne číslo sa vám zobrazí, ak zavoláte na číslo *#909#. Svoje telefónne číslo viete zistiť aj na vašej Zmluve so 4kou, prípade môžete prezvoniť iné zariadenie, ku ktorému máte prístup.

V akej sieti ste pripojení, si viete skontrolovať aj na displeji svojho telefónu, kde pri názve operátora, alebo pri ikone sily signálu je na väčšine telefónov zobrazený aj typ siete, napr. 2G (E), 3G (H, H+), 4G (LTE). Niektoré telefóny namiesto 3G zobrazujú symboly H / H+, čo predstavuje HSDPA nadstavbu 3G siete. Je to v poriadku, znamená to, že dátujete cez 3G sieť.

Ak ste prihlásený do 3G (ale aj 2G) siete nášho partnera na Slovensku, telefón môže zobrazovať aj symbol „R“ pri zobrazení sily signálu, čo symbolizuje národný roaming. Niektoré zariadenia (napr. iPhone, iPad) tento symbol „R“ nemusia zobrazovať, ale zobrazujú priamo názov siete, do ktorej je SIM karta prihlásená (napr. „Orange“). Závisí to od výrobcu telefónu. V každom prípade, ak vidíte na Slovensku na svojom telefóne zobrazený symbol 3G alebo “R”, ste pripojený cez sieť nášho obchodného partnera.

Upozornenie:
Ak máte zapnuté WiFi a ste aktuálne prihlásený do WiFi siete (doma, v práci, v kaviarni....), je možné, že sa Vám symbol 4G / LTE alebo 3G siete nezobrazí. Je to preto, lebo Váš telefón aktuálne pre datovanie používa WiFi, a nie mobilnú sieť. Akonáhle však WiFi na telefóne vypnete a mate zapnute datovanie cez mobilnú sieť, mali by ste na telefóne znovu vidieť symbol siete podľa aktuálnej dostupnosti  2G (E), 3G (H, H+) alebo 4G (LTE), podľa toho, do ktorej siete sa Váš telefón prihlásil. 

VoLTE (Voice over LTE) je hlasové volanie cez 4G/LTE dátovú sieť, ktoré v súčasnosti predstavuje najkvalitnejší spôsob telefonovania. VoLTE je dostupné v 4G/LTE sieti 4ky, teda aktuálne pre viac ako 70% populácie. Pre VoLTE volania je potrebné mať zariadenie s podporou VoLTE v sieti 4ky.

Niektoré telefóny podporujú aj technológiu ViLTE (Video over LTE), čo je vlastne nadstavbová funkcionalita nad VoLTE umožňujúca okrem HD hlasového hovoru prenášať aj video medzi telefonujúcimi, čiže jedna sa o videohovor cez 4G/LTE sieť. Buďte aj vy medzi prvými, ktorí vyskúšajú túto jedinečnú technológiu.

Čo potrebujete na volania cez VoLTE/ViLTE, jeho výhody, či spôsob aktivácie nájdete na stránke www.4ka.sk/volte.

eSIM plne nahrádza klasickú plastovú SIM. Rovnako umožňuje telefonovanie, dátovanie aj posielanie SMS. Nie je ju však  potrebné do telefónu fyzicky vkladať, zariadenia s podporu eSIM  obsahuje hardvérový čip, do ktorého sa nahráva eSIM profil. Aby ste mohli eSIM používať, potrebujete zariadenie s podporou eSIM, napríklad telefón, tablet alebo hodinky a tiež QR kód, ktorý je súčasťou eSIM.

Výhody eSIM

  • Do zariadenia nemusíte nič vkladať, stačí jednoducho naskenovať QR kód a zariadenie je možné okamžite používať
  • eSIM vám pošleme e-mailom, umožňuje tak okamžité použitie
  • Na jedno eSIM zariadenie viete nahrať viaceré eSIM profily, ktoré môžete jednoducho prepínať medzi sebou
  • Z niektorých eSIM telefónov, si vďaka eSIM ľahko urobíte viac SIMkové zariadenie

eSIM vám pošleme e-mailom. Na stránke www.4ka.sk/moja-zona/esim je potrebné zadať:

  •  E-mailovú adresu, na ktorú vám eSIM s QR kódom pošleme
  •  Existujúce telefónne číslo 4ky
  •  SMS kód, ktorý vám na zadané telefónne číslo pošleme PUK kód

Ak ešte nemáte SIM od 4ky, získať ju môžete na www.4ka.sk, alebo na ktorejkoľvek pobočke Slovenskej pošty, prípadne v partnerských predajniach 4ky, ich zoznam nájdete tu.

E-mail s eSIM obsahuje:

  •  QR kód,  ktorý je potrebný na aktiváciu eSIM.
  •  PIN kód
  •  PUK kód

E-mail s eSIM vouchrom vám preto odporúčame uložiť, prípadne vytlačiť a uschovať.

Je to celkom jednoduché, potrebujete k tomu zariadenie s eSIM podporou, ktoré je pripojené do internetu (napríklad cez WIFI) a QR kód, ktorý ste od 4ky dostali e-mailom. Pokiaľ sa jedná o zariadenie, ktoré nie je možné do internetu pripojiť priamo, napr. eSIM hodinky, je potrebné použiť iné zariadenie (ako smartfón alebo tablet), ktoré je pripojené do internetu a s hodinkami sa spojí cez Bluetooth.

Postup:

  1. Uistite sa, že je vaše eSIM zariadenie pripojené do internetu, inak aktivácia eSIM nebude možná.
  2. V MENU telefónu nájdite voľbu PRIDANIE eSIM a pomocou fotoaparátu naskenujte QR kód.
  3. Postupujte ďalej podľa inštrukcií zariadenia.

Pozor, každý QR kód je použiteľný len jeden krát!

Pre opätovnú aktiváciu eSIM napr. z dôvodu výmeny, straty, krádeže alebo náhodného vymazania eSIM profilu zo zariadenia je potrebné zakúpenie novej eSIM s pôvodným telefónnym číslom.

Detailný postup aktivácie pre nami odporúčané a otestované zariadenia nájdete tu.

  • Overte si, či je zariadenie pripojené do internetu
  • Reštartujte zariadenie
  • Pokiaľ máte zariadenia zo zahraničia, overte si, či nebolo blokované pre konkrétneho operátora

Pokiaľ nič nepomohlo, kontaktujte zákaznícku linku na čísle 950 pri volaní zo siete 4ka, resp. 0950 950 950 pri volaniach z iných sietí

Zoznam odporúčaných a otestovaných zariadení nájdete tu. Ak sa vaše zariadenie v zozname nenachádza, pravdepodobne vám eSIM od 4ky bude fungovať, 100% funkčnosť vám však zaručiť nevieme.

Do jedného zariadenia je možné nahrať viacero eSIM profilov, použiteľný v danom čase je však vždy iba jeden z nich.

Konkrétny eSIM profil od 4ky je možné použiť iba jedenkrát. Pri výmene zariadenia, jeho strate alebo krádeži je potrebné zakúpenie novej eSIM. 

Prechod z plastovej SIM od 4ky na eSIM je celkom jednoduchý. Na stránke www.4ka.sk/moja-zona/esim zadajte potrebné údaje a eSIM vám pošleme e-mailom. Viac v časti Ako získam eSIM?

Áno, zmenu zrealizujete na ktorejkoľvek pobočke Slovenskej pošty alebo v partnerských predajniach 4ky, kde vám vydáme plastovú SIM s existujúcim telefónnym číslom za poplatok podľa aktuálneho Cenníka.

eSIM profil je súbor bezpečnostných dát, ktoré boli predtým nahraté v plastovej SIM karte a pomocou ktorých sa dané mobilné zariadenie prihlási do siete mobilného operátora. V prípade eSIM sa príslušný súbor bezpečnostných dát nahrá cez vysoko zabezpečené a viacnásobne šifrované spojenie do eSIM zariadenia.